"Constitutions 2.0: Self, Sovereignty, and Scale in the Age of AI"

Innledning ved Professor Sheila Jasanoff, fulgt av kommentarer og diskusjon med Professor Achille Mbembe og Professor Zeblon Vilakazi.

Teknologisk utvikling og konsekvensene av denne ser vi overalt rundt oss: Skapende kunstig intelligens, klimaendringer, genmanipulasjon, fornybar energi og tiltakende trusler om bruk av atomvåpen i konfliktsituasjoner.

Professor Sheila Jasanoff åpner med et innlegg med perspektiver på den globaliseringen vi ser i samtiden, og inngår deretter i samtale med Professor Achille Mbembe, moderert av Professor Zeblon Vilakazi.

Se utfyllende detaljer om arrangementet på den engelske arrangementsiden.

Praktisk informasjon

Arrangementet har fri adgang, og vil også være fritt tilgjengelig å se som direktesending på Holbergprisens YouTube-kanal. Publikum som ønsker å delta fysisk bes registere seg her:

Deltagere

Jørgen Sejersted_uib

Velkomst og introduksjon ved Professor Jørgen Sejersted, Styreleder for Holbergprisen, Universitetet i Bergen
    Sheila Jasanoff
    Professor Sheila Jasanoff, Pforzheimer Professor of Science and Technology Studies, Harvard Kennedy School, Harvard University
    Achille Mbembe_Lisa King

Professor Achille Mbembe, Director, Innovation Foundation for Democracy, University of the Witwatersrand
    Zeblon Vilakazi

Moderator: Professor Zeblon Vilakazi, Vice Chancellor, University of the Witwatersrand

til 18:30, CET.

18:00 – 19:30 SAST

Sted
WISER Seminar Room, 6th Floor Richard Ward Building, University of the Witwatersrand, South Africa
Praktisk informasjon
Gratis og åpent for alle.
Registrering for fysisk deltagelse her: https://shorturl.at/afAK5

Arrangementet er del av The South Africa Conversations 2023, som arrangeres i samarbeid av Holbergprisen og Innovation Foundation for Democracy.